بزهدیدهشناسی پیشگیرانه با نگاه به سیاست جنایی اسلام
نویسنده
چکیده مقاله:
این مقاله چکیده ندارد
منابع مشابه
کارکردهای پیشگیرانه شفافیت در سیاست جنایی
"شفافیت"، در ساختار اداری و بین کارگزاران حکومت از تدابیر بسیار مؤثر سیاست جنایی برای پیشگیری از بزهکاری به شمار میرود. نهاد مذکور، از طریق رؤیتپذیر ساختن فرآیندهای جاری در امور دولتی و عملکرد مجریان، سبب میگردد که ریسک ارتکاب فساد و سوءاستفاده از موقعیت در تشکیلات ذیربط افزایش یابد و بالتبع میزان بزهکاری تقلیل پیدا کند. بهعلاوه با شفافسازی میتوان ضمن کسب اعتماد عمومی، از رسوخ شبهههای خ...
متن کاملسیاست جنایی تقنینی ایران در پذیرش الزامات پیشگیرانه کنوانسیون مریدا
فساد، اساس فعالیتهای پلید سازمانهای تبهکاری در ارتکاب جرایم سازمانیافته و جزء جدایی ناپذیر وقوع جرایم اقتصادی است. به دلیل اهمیت تأثیر منفی فساد در گسترش عدالت اجتماعی و بالندگی اقتصادی در جوامع، مبارزه با آن همواره دغدغهای برای متولیان و سیاستگذاران هر جامعه و نیز مراجع بینالمللی بودهاست. به لحاظ پراکندگی قوانین داخلیکشورها و غیرمنسجمبودن برخورد دولتها با این پدیده، نشستهای مخ...
متن کاملپیشگیری غیرکیفری در سیاست جنایی اسلام
هدف از این تحقیق بررسی ارتباط میان دانش جرم شناسی با آموزههای اسلامی است. در این مقاله تلاش میشود تا نقش و تأثیر برخی از مهم ترین آموزههای دینی چون نماز، اعتقاد به اصل معاد و امربه معروف و نهی از منکرو... در پیشگیری غیرکیفری ازجرم مورد تبیین قرار گیرد. روش تحقیق به صورت اسنادی و کتابخانه ای است؛ به این منظور دادهها و اطلاعات مورد نیاز تحقیق با مطالعه منابع مدون شامل کتب و نشریات علمی، ...
متن کاملپیشگیری غیرکیفری در سیاست جنایی اسلام
هدف از این تحقیق بررسی ارتباط میان دانش جرم شناسی با آموزههای اسلامی است. در این مقاله تلاش میشود تا نقش و تأثیر برخی از مهم ترین آموزههای دینی چون نماز، اعتقاد به اصل معاد و امربه معروف و نهی از منکرو... در پیشگیری غیرکیفری ازجرم مورد تبیین قرار گیرد. روش تحقیق به صورت اسنادی و کتابخانه ای است؛ به این منظور دادهها و اطلاعات مورد نیاز تحقیق با مطالعه منابع مدون شامل کتب و نشریات علمی، ...
متن کاملمدل شناسی سیاست جنایی اسلام
استاد دلماس مارتی سیاست جنایی، در معنای موسّع آن، را مدلبندی نموده است. او سیاست جنایی اسلام یا به تعبیری، سیاست جنایی کشورهای اسلامی را با مدل دولت اقتدارگرای فراگیر(توتالیتر) هم نوا دانسته است. این نوشتار با تجزیه و تحلیل دیدگاههای اصلی مدل اقتدارگرای فراگیر، استدلال میکند که میتوان قرائتی اقتدارگرایانه از اسلام داشت؛ اما با توجه به تأکید اسلام بر عنصر فرد و هویت مستقل او در برابر جامعه و ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
عنوان ژورنال
دوره 3 شماره 11
صفحات 65- 90
تاریخ انتشار 2007-11-01
با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023